Friday, July 27, 2012

Raya 2012 bagaimana?

Penting tak sebuah perancangan? If you ask me, i will say yesz. I  am 'developing' myself and go deeper in planning sejak masuk Dept Production Planning..Apa kena mengena? Saja nak bagi sedap cerita.
Memang selalu note down things to do lah, kekadang siap dengan action plan lah, dan yang sewaktu dengannya.Planning untuk baby termasuk dalam ke'planning'an aku ni.Aku selalu plan tak mau pregnant time bulan puasa and raya.Juga tak mau bersalin dan pantang dalam kedua-dua bulan tu. Salah satu sebab yang entah apa-apa ialah tak mau nampak tak cantik dalam gambar raya.Haha.Cantik ke selama ni? Ting tong.

Tak nak juga bersalin or pantang masa bulan pose and raya sebab nanti kene ganti puasa yang banyak (sungguh mencabar ya bila nak ganti puasa ni) dan juga tak boleh nak melantak juadah raya yang berlemak lagi berminyak.Oh no...
Tapi kita manusia hanya mampu merancang,Allah juga yang menentukan. Walaupun dah berusaha untuk sekurang-kurang nak deliver awal tahun tapi ter delay juga. Dan yang paling ngerinya delaynya sungguh kritikal. Kalau ikut due date 40weeks ialah dalam minggu ketiga Syawal, tapi macam biasa start 36 weeks haruslah always get ready kan, and the worst part is 36 week tu lebih kurang minggu raya tu.Anggaran kasarlah.Oh No..
Macam mana nak balik kampung beraya ni? Tahun ni turn balik ke Kedah.Purgh kalau kedah tu dekat takper, dah memang sedia maklum jauh apatah lagi dengan traffic jam nanti.Kalau masa tersekat dalam jem tue sakit macam mana? Oh ngeri.Tapi kesian pulak daddy kena sacrifice turn raya tahun ni.Hum.Jadi bagaimana?

And also tahun ni tiada preparation untuk raya, no  shopping for Baju Raya except for Zafran (itupun Zafran tanya: Nak beli baju raya untuk apa?), no kuih raya ordering (eh ye ka?) dan segalanya macam dah tertutuplah. Tahun ini buat pertama kalinya kami tidak bertema warna baju Raya dan recycle baju last year jer.Mana-mana kawan yang beraya kat KL ni bukak-bukalah pintu ya.Den nak datang berayo...

No comments: