Tuesday, August 14, 2012

At 36 weeks

Minggu ni dah masuk 36 weeks, sekejap jer rasanya.Ngeri bila fikirkan dah nak dekat due..Huhu.Masa anak yang sulong memang tak tau apa-apa, ni bila dah tau ni mulalah ngeri semacam je kan?
Condition diri sendiri- jalan memang dah makin slow, baby makin berat, last week timbang dah 2.8kg, doctor estimate another 2 weeks maybe 3.2 kg.Huhu.
Kalau ikutkan dah kena sediakan barang-barang dalam bag untuk terus angkut ke hospital bila masanya dah tiba, tapi kami rilex lagi dengan baju-baju baby masih dalam kotak.Cayalah.
Walaubagaimanapun, Alhamdulillah, baju baby dah basuh minggu lepas selepas kena paksa daddy membasuhnya dengan kasih sayang.
Check semula check list items, almost complete:)
So far setakat ini, persiapan baby ala kadar sahaja, kami mula membeli belah masa Baby expo di PWTC hari tue.Stroller, breast pump dan barang sikit-sikit pun dah cecah 1K+ (belum ambik stroller cap Mc Laren ke hapa ke kan? Beli memang untuk keperluan sahaja, mana-mana yang belum cukup sahaja,siryes tak ikut nafsu serakah pun tau.
Stroller baru baby,warna pilihan Abang Zafran.Kami pilih yang macam kembang payung punya stail,sedikit nipis kena beli alas stroller untuk baby comfort.



Baju pulak memang sikit jer beli, yang ni romper Carter beli di PWTC.Masa beli konpius gurgul or boboy tapi nekad je ambik yang boboy..sekali betul da...Senang pakai romper coz nak tukar pampers nanti senang.Selak-selak jer.
Yang kaler putih-putih tu semuanya jenis yang baju berlengan pakai masa dekat hospital nanti.
Barut semuanya pakai Abang Zafran punya.Sebabnya masih tersimpan rapi dan eloks lagik.Lagipun nak pakai pun sekejap jer.

Dalam wish list hari tue ada plan nak beli Bedding set.Alhamdulillah dah beli jugak.Beli baru set ni sebab Zafran punya pun dah lama.Kira ni tambahan jelah.Baby cot dah ada so modal tak perlu keluar banyak sangat kali ni.Cuma gantikan tilam kepada yang baru sebab takut tilam lama ada pepijat ka apa ka.Almaklumlah, dah lama dah kot tak guna.Semua  sumbat dalam kotak dan akhirnya Sabtu lepas dah longgokkan dan mintak daddy basuh.
Tak lupa juga blanket yang sangat comel dekat LittleWhiz. Bila aku buat comparison, harga untuk set blanket nie 3 helai adalah 39.90 ketika offer, maknanya sehelai jatuh harganya RM13.30, di bandingkan dengan blanket brand Anakku or Pureen yang sehelai dalam RM 20++, hum memang aku rasa worth it lagi blanket Bumble bee ni.Boleh buat bedung sekali.


Dalam masa yang sama, sekarang tengah nak mencuba pakaikan baby CD.Bermula dari kisah bertanya pada kawan lama masa kat UM si Fifi yang pakaikan anaknya Cloth Diaper. Gila gagah minah nie sambil bekerja, sambung belajar lagi,siap fully breastfeed dan pakaikan anaknya CD.Salute beb.So tanya dia ngan dia brand apa yang ok sebab tengok dekat Lunatots tu macam agak mahal jugaklah kan.Dia pun suh aku usya website itu website ini, dan akhirnya aku telah tersambuk kegilaan menggoogle barang baby through online.Selain dari jual CD, macam-macam ada. Comel-comel sih! Lepas tu harganya boleh di katakan agak murah jugaklah kan.Nasib baiklah yang dalam perut ni boy, kalau gugurl mau rasanya tiap-tiap hari posmen datang nak hantar parcel ke rumah kan kan.Almaklumlah yang gugurl ni siap ada headbandlah and busha yang tomei tomei gitew.
Jadi aku sudah mula membeli CD yang di beli secara online dekat Smiley Bear,
mula-mula nak ambil set ni Green Army Bubbles,chomey plak kaler hijau nie.Tapi sebab lambat bayar deposit ia terlepas ke tangan orang lain. Tapi sempat bodek Kak Hanis ownernya untuk dapatkan yang Retro (bulat-bulat gitew). Yes akhirnya berjaya. Jadi tak dapat yang semua hijau sebab owner buat mix color, dapatlah biru dan hijau.Buat permulaan ambil dulu CD ni sebab dia tengah offer,mix brand kata tokeynya. Set akan datang mungkin akan ambil brand lain macam Bamboolite or Lunatots ka.
Ini collection yang pertama.Dapat gaji nanti aku tambah lagi.Sebab aku bukan nak pakaikan baby CD masa pantang pun.Slow-slowlah kan.Dan koleksi CD ni sekarang masih dalam kotak lagi, sebab masa pantang aku takdelah masa nak dok membelek baby dengan CD.
Barang-barang dalam checklist tue, cuma barang mandian jer tak beli lagi.Itu semuanya tunggu nak dekat-dekat (eh bukan dah dekat ke?) nanti baru belilah.Tak lupa masih setia dengan minyak telon Amway, aku order online dekat Kak Engku.Antara banyak-banyak Minyak Telon, yang inilah yang paling mahal rupanya,tapi sebab suka baunya, aku beli jugak.
  Ha, ini jer barang yang aku beli untuk si baby ni.Takdelah meriah dengan baju itu dan ini.Kali ini kata daddy, kita banyak berhabis untuk gadget macam breastpumplah,bottle and food warmerlah and etc.Sedikit untung sebab boboy jugak, jadik turunkan baju Zafran jer.Save!!


 

2 comments:

@tune® said...

baby oil amway tu mmg terbaikkkkkkkkkkkk

sheequeenzz said...

suka sih baunya