Monday, June 17, 2013

Sarapan syiok hokey

Okey, korang selalu weekend sarapan dekat mana? Ok kali ni aku nak share satu tempat yang agak special jugak bagi kami sekeluarga.Location dekat dengan Alam Budiman, to be specific dekat dengan Jalan Paip dan berhadapan dengan Surau Darul Amin. Nama kedai ni Warung Mee Jawa JJ Manis, klass tak nama dia weh. So dah namanya warung ianya memang warung di tepi jalan.Tapi kalau hari Sabtu Ahad memang penuh je memanjang.
Ok apa yang bestnya dekat sini? Macam namanya juga specialitynya ialah Mee Jawa dia lah, siap ada udang bersusun dalam pinggan.Rasa Mee Jawa dia pun sedap di sebabkan kepekatan kuahnya.Purgh.
Selain dari Mee Jawa, ada jugak Lontong.Lontongnya lain dari yang lain sebab nasi impitnya di bungkus dengan daun Jawa style ya.Kalau nak lagik special korang kena order Lontong Special.Penuh dengan tambahan lauk pauk yang menyelerakan.
Boleh juga pekena and layan Sup Tulang dengan Nasi.Mr. Roy memang selalu makan sup ni, pekat pekat kuahnya. Ok menu kat tadik ni yang famouslah kan.Dekat sini ada jugak Roti Canai, Nasi Lemak dan kuih muih yang beraneka.Air Limau Asam Boi dan Air Teh Bunga boleh refill ok.Wah teruja tak?
Dulu waktu operasi dia sampai tengahari jer, itupun kalau lambat memang telan air liur jelah sebab banyak lauk-pauk dah habis.
Tapi sekarang di sebabkan permintaan ramai dia dah melanjutkan waktu perniagaan
1 session 7am-12pm
2 session 5pm-1am

So bila masa dah bertambah menu pun dah bertambah lah kan, ada kerang bakar, asam pedas dan banyak lagi benda yang kami pun belum cuba. kami selalu datang bekpes je.Untuk makanan yang malam masih belum mencuba.Nanti dah cuba iolls share hokey.
Krew JJCM pun dah sampai sini taw, uolls bila lagik?
Layan Pic yang sempat snap semalam.Aku order Lontong+Begedil and Mr. Roy order Nasi + Sup Tulang.Air surelah air yang boleh refill.

3 comments:

aku.mamalia.wanita said...

uish... kena g ni... meleleh ayaq lioq weih

aku.mamalia.wanita said...
This comment has been removed by the author.
sheequeenzz said...

mang..ko jangan ckp ko x pernah pergi lagi? dekat je weh...klu tak bz kita set date g sesama:)