Wednesday, June 06, 2012

Moms and Baby Expo 2012 at PWTC -hum???


Weekend lepas meluangkan masa dan menggagahkan diri ke PWTC, kononnya nak tengok Moms and Baby Expo yang kononnya lebih kurang 600 exhibitors. memang rasa awal sangat nak beli barang baby, tapi since nanti en hasben nak ke Holland dan lepas tu aku pulak ada survey and lepas tu raya,so di kesempatan inilah kami usya kot-kot adalah offer.Letaknya dekat Hall 1, di sebabkan jarang-jarang ke PWTC, makanya tak boleh nak ingat plak kat mana locationnya. Tapi takpe, mula-mula cari parking dulu, dan naik ke lobby. Naik escalator rupa-rupanya baru tau yang Hall 1 and 2 kene seberang sungai.Apa? Ape kehe jauh bebeno yob? Expo ni kata untuk mom and baby, so cubalah imagine siapa yang akan datang? Surelah ibu-ibu termasuk mak buyong dan jugak yang dah beranak pinak kan? Jauh beb nak kene cross tu, apesal tak buat dekat venue yang terdekat jer?
Dahlah sebelum nak masuk ke Moms and Baby Expo tu, terpaksa dulu lalu hall yang tengah buat Renovation Expo a.k.a as tempat beli barang-barang keperluan rumah macam sofa ka, katil ka, almari ka...Saja je eik?
Lalu lah dan lalu lagi barulah sampai ke Hall 1 tu, hampa sebab taklah sebanyak yang diuar-uarkan dan takde pulak outlet yang glamor macam Lunatots ka, Moms Little One ka. Serius tekanan. Tapi takpe, sebab dah alang-alang sampai, makanya rembat jugalah romper ngan stroller baru. Sebab Zafran punya yang lama tu too bulky, maka kali ni ambik yang kembang kuncup macam payung tu.Terus pakai je stroller tu sebab nak isi barang and malas nak usung kotak.
Menapak balik dari PWTC, dan lepas bayar tiket parking barulah nampak satu lorong yang mana membolehkan visitor yang nak ke Hall 1 boleh masuk terus ke situ.WEh, ada ke patut.Bukan semua orang tau lorong yang cinonet macam tu.Tak prihatin betul organizer nie.
Nyampah punya pasal, sambung pulak perjalanan ke One Utama.Eceh, sambung shopping lagi dekat Jusco, lagi senang cerita. Beli tilam untuk baby cot since Zafran punya tu dah lama kan. mana tau ada pijat plak kang.Tak pasal-pasal jer.Rembat tilam, botol susu Avent,towel, blanket ngan napkin. Baju-baju tak beli lagi sebab tak muat tangan deh.Takper tu lain kali. Ops tak lupa juga Zafran berjaya rembat satu Ultraman Hikari pulak.
Mengakhiri hari dengan makan Japanese food dekat bawah Jusco tue. Rambang mata rembat Tako,Sushi,Bento ngan Pizza jepun tu apa ke namanya Okinimiyaki kot..Suka hati aku jer..Burp dan kami pun balik.Hah hambik kaw, sekali keluar jer entah berapa ratus duit mengalir keluar..Adios

No comments: