Friday, May 15, 2015

Mee Tarik Warisan Asli


Mee tarik..mee yang di tarik-tarik..hihi..aku suka makan sebab konon-konon rasa macam segar dari ladang gitew. Pastu sup rasa macam less oil tak macam sup orang melayu.Saya suka...saya suka...Dulu Mr Roy pernah cerita pasal satu kedai ni yang jual Mee tarik tapi jauh nun di Sungai Besi.Sebab jauh malas lak rasa nak hala ke sana...now sebab dah di buka kedai  dekat Alam Avenue close to Padang Jawa, so memang senanglah nak ke sana.

Kedai ni datang pukul berapa pun sentiasa ramai orang.Datang petang pun ramai, datang tengahari pun ramai. Terletak dekat corner lot so rasa berangin sikit.Nak kata bersih sangat, oklah so so...Adrian suka makan...zafran pun sama...
Kalau Zafran memang dia akan ambik yang jenis sup and serve with telur..muahaha dah itu peberet dia kan...
Yang Adrian lak kene ambik yang vege or beef sebab dia allergic telur...
mine also suka yang berkuah and i really hope one day they will include noodle serve with wantan...nyum nyum...
 
so far tak pernah order yang bergoreng-goreng.tapi tengok orang makan memang nampak sedap....
and one more thing, aku memang tak makan lamb...hihi tapi dekat sini Mr Roy berjaya yakinkan aku untuk cuba Toothpick Lamb dia....ya aku makan dengan banyaknya sebab aku tak rasa kekambingannya.....sedap sedap...

and kalau Mr Roy datang mesti everytime datang nak order ni....as well as Bao bao tea...special tea by them....refreshing katanya...
kalau korang tak pernah sampai bolehlah cuba ke tempat ni:
Dekat dengan Puspakom Padang Jawa.
dah banyak kali dah ke kedai ni, tapi baru kali ni berkesempatan nak share my personal point of view.

Ambience: ///
Food:////
Price: ////
Will come again? yes lah...dah banyak kali datang kot....

No comments: