Tuesday, May 29, 2012

Cuti Sekolah dan anak2

Cuti sekolah telah bermula, bagi yang takde anak sekolah macam aku ini antara cara lain nak tau bila cuti sekolah ialah jalan raya yang sangat tenang dan clear se clear-clearnya. Bila mana boleh sampai agak awal dan boleh ada kelapangan nak usya breakfast yang lain daripada kebiasaan.Dan tak perlu juga menggosok baju tadika Zafran sebab cuti sekolah surelah tak payah pakai baju uniform kan.
Kan ke bagus kalau kome tak payah sekolah? Hihi, budget macam aku jelah yang boleh g sekolah kan kan.
Musim cuti sekolah juga merupakan musim di mana kebanyakan parents akan 'post' anak mereka di kampung halaman. Antara reasonnya ialah kesian sebab tak ramai orang dekat taska/tadika masing-masing. Kalau ikutkan aku pun boleh je post Zafran or anak-anak akan datang dekat rumah in law since derang ni cikgu kan, tapi sob sob..acik memang tak boleh berpisah ngan anak..Huhu.Walaupun perangainya kekadang MasyaAllah, tapi tetap nak anak dekat sebab nak gomol-gomol dia selalu dan nak selalu bau bajunya yang masam itew.
Kalau outstation itu lain, sebab kita tak berada di rumah.Kita berada di negeri or negara yang lain kan? Environment berbeza dan plus aku memang selalu bawak baju bucuk dia untuk mudahkan aku tido.Hahaha.
Tapi bila ada kat umah and tinggal diri sendiri and encik hasben jer.Purgh sure bosan rasanya.Kosong kosong kosng....Mau jugak tetibe aku meroyan plak kan.
Sudahlah jauh beribu batu, lagiklah kan..Kalau umah tok nenek dalam skala yang dekat rasanya boleh gagah lagi. Tapi kalau merentasi gunung ganang dan bukit bukau (dramatic sungguh kan) memang berat rasanya hati.
So, to Zafran and future adiks, please always remember this, there is no chance for you untuk stay dekat kampung masa cuti sekolah without mummy and daddy...

No comments: