Thursday, January 05, 2012

Misi tahun baru

Hum..setelah muhasabah diri di jalankan dalam entry yg lepas...kali ni aku nak memperkatakan tentang future pulak..tak tahu sampai bila hidup ni.tapi masa yang ada mmg tak boleh disia-siakan macam tu sahaja..i always wanted to do some kind of memory booklah..or sekarang more canggih like blogspotlah and so on.dah lama bukak account but too busy to start and update..how i miss our precious moment yg dah lepas dan x boleh nak di capture...yg tinggal dalam ingatan je..to daddy dan anak2 mummy...(walaupun belum ada ramai..coz setakat entry ni di tulis hanya zafran lah intan payung mummy) I'm trying all my best to ensure that kita ada sebuah medium yg akan sentiasa mendekatkan kita dan menguatkan ingatan kita antara satu sama lain..this blog is dedicated for you..



So untuk tahun 2012 yang mendatang ni..aku nak pastikan awan kelabu atas kepala aku ni akan berarak pergi...wah awan kelabu plak..bolehlah aku jadi novelis ni..bukan ombak rindu tapi 'ombak sendu'..ngeh ngeh..


Misi yang pertama...sessi untuk make over umah..masuk tahun ni ialah tahun pertama kami berpindah dari bandar sri damansara ke taman alam budiman shah alam...umah ni masih banyak yang kosong..kalau bercakap kuat sikit pun ala2 gaung gitu..happy at last ada rumah sendiri dpt plak dua tingkat...suka i tau..gilo..siapa yang tak suka beb masuk umah baru?
Inilah hasilnya before and after...tada!!! (kalau nak tengok kene datang umahlah) Mummy guna duit bonus ihsan perodua..siap sekali beli bantai beli dua set sofa!


Ganazzz betul ni..tiga hari cuti sempena new year kami habiskan mencari sofa..dpt sofa carik karpet plak..ke nilai ke jakel..to find a suitable one is not easy at all...especially with very limited budget..


sudahnya untuk tahun baru ni..kita dapat dua set sofa...dua set karpet..one coffee table merah yang encik suami tergila-gila..kalau ada rezeki kita carik langsir ya pulak..mcm tak kene plak sofa baru ngan langsir kita yang dah dibelasah pakai lima tahun lepas...(alasan)...

Misi yang kedua make over saiz badan ku ini...


pertambahan berat badan secara gila-gila telah menyebabkan aku ala2 sawan bila semua baju tak muat...the problem is naik terlampau mendadak yang teramat sangat..bagai di pam-pam gitu...serius i need to consider this seriously. macam mana nak buat ni ya? xper..tengok dulu mcm mana, if tahun 2012 ni takde tanda-tanda nak pregnant mmg kene struggle gila-gila ni....


Misi yang ketiga.. family trip ke luar negara...chewah mcm jauh pun nak g singapore je..hihi..nak bawak family ke USS...syiok syiok..since mummy pun dah tak blacklist dari imigresen so memang plannya ke luar negara jelah lepas ni...tempat yang sangat teringin nak pergi ialah Korea...walaupun aku ni bukanlah k-pop lover tapi entah kenapa terpanggil nak ke sana:)


Misi yang ke empat..kene cari kerja lain ni..berdasarkan list muhasabah diri hari tu..nampaknya memang masa depan dekat Perodua ni tak berapa nak cerah.


Misi yang lain-lain,berharap agar sentiasa dapat memperbaiki diri dan lebih mendekatkan diri dengan Allah s.w.t. semoga tahun 2012 ni akan lebih baik dari tahun-tahun yang lepas.

No comments: